ČJL-3-1-01 plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti
|
ČJL-3-1-02 porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti
|
|
Tematický celek – Komunikační a slohová výchova – Naslouchání
|
ČJL-3-1-03 respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru
|
|
Tematický celek – Komunikační a slohová výchova – Mluvený projev
|
ČJL-3-1-04 pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost
|
ČJL-3-1-05 v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči
|
ČJL-3-1-06 volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích
|
ČJL-3-1-11 seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh
|
|
Tematický celek – Komunikační a slohová výchova – Písemný projev
|
ČJL-3-1-09 píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky; kontroluje vlastní písemný projev
|
ČJL-3-1-10 píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení
|
|
Tematický celek – Jazyková výchova – Zvuková stránka jazyka
|
ČJL-3-2-01 rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
|
|
Tematický celek – Jazyková výchova – Slovní zásoba a tvoření slov
|
ČJL-3-2-02 porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledá v textu slova příbuzná
|
ČJL-3-2-03 porovnává a třídí slova podle zobecněného významu – děj, věc, okolnost, vlastnost
|
|
Tematický celek – Jazyková výchova – Tvarosloví
|
ČJL-3-2-04 rozlišuje slovní druhy v základním tvaru
|
ČJL-3-2-05 užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves
|
|
Tematický celek – Jazyková výchova – Skladba
|
ČJL-3-2-06 spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy
|
ČJL-3-2-07 rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky
|
|
Tematický celek – Jazyková výchova – Pravopis
|
ČJL-3-2-08 odůvodňuje a píše správně: i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech; dě, tě, ně, ú/ů, bě, pě, vě, mě – mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování
|
|
Tematický celek – Literární výchova – Poslech literárních textů, zážitkové čtení a naslouchání
|
ČJL-3-3-02 vyjadřuje své pocity z přečteného textu
|
|
Tematický celek – Literární výchova – Tvořivé činnosti s literárním textem
|
ČJL-3-3-01 čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku
|
ČJL-3-3-04 pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností
M
Číslo a početní operace
|
M-3-1-01 používá přirozená čísla k modelování reálných situací, počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků
|
M-3-1-02 čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti
|
M-3-1-03 užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose
|
M-3-1-04 provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly
|
M-3-1-05 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
|
|
Závislosti, vztahy a práce s daty
|
M-3-2-01 orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času
|
M-3-2-02 popisuje jednoduché závislosti z praktického života
|
M-3-2-03 doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel
|
|
Geometrie v rovině a v prostoru
|
M-3-3-01 rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa; nachází v realitě jejich reprezentaci
|
M-3-3-02 porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky
|
M-3-3-03 rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině
Očekávané výstupy 3. ročník:
Místo, kde žijeme
|
ČJS-3-1-01: vyznačí v jednoduchém plánu místo svého bydliště a školy, cestu na určené místo a rozliší možná nebezpečí v nejbližším okolí
|
ČJS-3-1-02 : začlení svou obec (město) do příslušného kraje a obslužného centra ČR, pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí
|
ČJS-3-1-03 : rozliší přírodní a umělé prvky v okolní krajině a vyjádří různými způsoby její estetické hodnoty a rozmanitost
|
|
Lidé kolem nás
|
ČJS-3-2-01 : rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi
|
ČJS-3-2-02: odvodí význam a potřebu různých povolání a pracovních činností
|
ČJS-3-2-01: rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi, projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, jejich přednostem i nedostatkům
|
|
Lidé a čas
|
ČJS-3-3-01 : využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti
ČJS-3-3-02:pojmenuje některé rodáky, kulturní a historické památky, významné události regionu, interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije
|
|
Rozmanitost přírody
|
ČJS-3-4-01 : pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích
|
ČJS-3-4-02 : roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitě
|
ČJS-3-4-03: provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti a změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů
|
|
Člověk a jeho zdraví
|
ČJS-3-5-01:uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví
|
ČJS-3-5-02 rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času; uplatňuje základní pravidla bezpečného chování účastníka silničního provozu, jedná tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných
|
ČJS-3-5-03 : chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná; v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné; ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek
|
ČJS-3-5-02 :uplatňuje základní pravidla účastníků silničního provozu…
|
ČJS-3-5-04: reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech
|
|
|