Učivo 16. - 20. 3.
16. 3.
Čj
Slabikář str. 58 - denně číst (pokud možno) 2 x 10 minut. Procvičovat především to, co dělá dětem problémy, vracet se i na starší stránky. Zdatní čtenáři můžou číst třeba i knihu (edice PRVNÍ ČTENÍ).
Pracovní slabikář
str. 30
Písanka
str. 32
M
učebnice str. 12 - celá stránka
Ve cv. 1 - čísla, která jsou v příkladu, děti zakroužkují na číselné ose.
17. a 18. 3.
ČJ
Sabikář - str. 59 a 61
Pracovní slabikář str. 31 - zde je ještě jeden úkol ke straně 31. Za stranu 30 a 31 dostanou děti po návratu do školy známku.
http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/pismenob1.htm
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-1-trida/hlasky-a-pismena-2 - Prezentace pro písmeno B
Písanka str. 33
Před každým psaním rozcvičte s dětmi ruku (děti umí i básničkym, možné je hrát na "klavír", mačkat těsto, vytřepat ruce...), kontrolujeme správné sezení a úchop pera třemi prsty bez prohýbání, náklon sešitu - praváci pravý roh nahoru, leváci levý. Pero směřuje do ramene. Leváci si musí uhýbat, aby viděli napsané.
Další náměty jak je možno s dětmi zábavnou formou procvičovat a rozvíjet čtenářské a jazykové dovednosti :-).
Ve dvojici hádáme písmena napsaná na záda, modelujeme písmena (i psací) - skládáme z nich slova, hrajeme "šibenici", slovní fotbal, tvoříme a luštíme přesmyčky, hádáme slova s vynechanými písmeny ...
M
str. 13
cv. 1 - můžete si zahrát s papírovými nebo skutečnými penězi na obchod (Jak můžeš zaplatit 16 Kč? Máš 11 korun, potřebuješ 17 Kč - Kolik ti ještě chybí? Nanuk stojí 12 Kč - zaplatil jsi dvacetikorunou - kolik dostaneš zpět? ...)
cv. 3 - Výsledky příkladů ukazují na číselné ose
str. 14
cv. 6 - mohou si názorně pomoct s knoflíky, kamínky, fazolemi ...
Vypočítat 4. sloupeček na pracovním listu z minulého týdne (2 + 3 + 0=)
https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-10/matematicke-krizovky/priklady1.htm
https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-10/pracoviti-bobrici/priklady1.html
AJ
aktualizováno ve VÝUKA - AJ - březen
19. a 20. 3.
ČJ
Písanka str. 34 - 35
Slabikář - 58 - 61 - opakovat čtení (procvičovat, co činilo obtíže).
Pracovní slabikář - str. 32 - 34
str 32 - Čtení s porozuměním - dole odpovědět na otázky A/N
Otázky k textu pokládat i v průběhu čtení. Děti se často soustředí na techniku čtení, uniká jim ale obsah.
Např. - Přečíst část textu, zeptat se - Co se stalo? Nebo konkrétní otázky - Kdo přinesl novinu? Jaká je husa máma? Kam jde husa s housaty? Kdo se ztratil? Co dělá ztracené house? ...
M - ve čtvrtek matematiku nemáme, ale jistě neuškodí několik ústních příkladů nebo procvičování na počítači :-).
str. 15 - využijte názorné pomůcky (třeba má někdo doma počítadlo), nahradit ho můžete opět knoflíky, fazolemi, pastelkami ...
Mnohé děti potřebují vizuální oporu.
http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/scitanido20_1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/3opakovani_1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/porovnejdo20_1.htm
https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-20/kvetinarstvi/priklady1.html
PRV
učebnice - str. 46 - v zeleném rámečku dole najdete postup, jak mají děti pracovat.
Zopakujte si roční období, můžete se začít učit měsíce (do konce šk. roku by je měly děti zvládnout).
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/jaro1.htm
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1011539224-kosticky/200327275160052-jaro-uz-je-tu
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/domaci_zvirata1.htm - opakování domácích zvířátek
Další náměty, jak s dětmi procvičovat matematiku:
Rozklad čísel - jako ve cvičení 3 - je důležité procvičování pro sčítání s přechodem přes desítku. Proto můžete trénovat i s jinými čísly. Děti znají jako "domečky" . Nahoru napíšeme číslo, které chceme rozložit a děti tvoří dvojice čísel, které tvoří součet daného čísla. Ze začátku je vhodné jim první číslo dopsat, třeba i do pravého sloupečku. Pozor - pohybujeme se v oboru čísel 11 - 20 bez přechodu desítky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Další možnost procvičování je vytváření příkladá ze tří čísel. Zvolte čísla, jejichž součet je nejvýše 10 - například - 2 8 10 nebo 3 5 8, pro pokročilejší z oboru 11-20 - např. 7 10 17 (těžší 3 16 19).
|
+ |
|
= |
|
|
+ |
|
= |
|
|
- |
|
= |
|
|
- |
|
= |
|