1. Učivo a úkoly k samostudiu

11.3.2020 16:21

 

Vážení rodiče, níže najdete přehled učiva, které by si děti měly procvičovat po dobu nucených prázdnin. Je to inspirace, co s dětmi procvičovat. Učivo označené slovem "písemně", děti napíšou a odevzdají po návratu do školy. Co bude v desetiminutovkách z VL a Př je rovněž označené. Může docházet k úpravám a doplnění, proto prosím sledujte stránky třídy. Děkuji za spolupráci.

 

Milé děti, do školy sice nechodíte, ale samy víte, že máte co procvičovat a dohánět. Proto vám zde předkládám přehled učiva, které byste si měly procvičovat, abychom, až se zase sejdeme (a doufám, že to bude co nejdříve), mohli pokračovat s dalším novým učivem. Jsem zvědavá, jak si se samostatným domácím učením poradíte a moc se těším a doufám, že až se vrátíte do školy, budu vám moci psát samé pěkné známky. Některé úkoly vypracujete na papíry nebo do nějakého sešitu, a až se vrátíte do školy, zkontroluji je :-)

ČJ:
Podstatná jména - určujeme kategorie (rod, číslo, pád a u podst. jm. rodu středního a ženského také vzor).
Podstatná jm. rodu středního a ženského také vyhledáváme v textu a přiřazujeme ke vzorům.
Podle vzorů je skloňujeme. Všímáme si především, jak se mění koncovky, kde píšeme y/i. Různé tvary těchto slov používáme ve větách.
Slovesa – vyhledáváme v textu, určujeme kategorie (osoba, číslo, čas) a časujeme je v čase minulém,
přítomném i budoucím.
Stále procvičujeme vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná, umíme je používat, známe jejich význam.

Písemně: str. 49/cv. 3 (napsat první čtyři věty, podtrhnout slovesa a určit u nich rod, číslo a čas)

               str. 53/cv. 2 (vypsat a určit slovesa)

               str 78/cv. 2 (na papír)

               sr. 82/cv. 8

ČJ PS 2: Doplnit vše, co chybí do strany 8. Dále str. 9 a 10.

Matematika:

(To je zhruba průřez tím, co by měly děti umět. Děti nemusí řešit vše, ale měly by tato témata zvládat. Vše jsme už probírali).

M 2. díl: str. 5/14, 16, str. 6/20, 22, str. 10/1, str. 11/4, s. 12, s. 15 a 16, s. 20, s- 25, s. 31, s. 41 a 42, s. 43 - 45, s. 47 a 48, s. 53 - 56.

M 3. díl: s. 21/cv. 5

Písemně na papír/do sešitu: M 3, str. 21/cv. 7

Procvičovat všechny matematické operace (sčítání, odčítání, násobení - jednociferným i dvojciferným činitelem, dělení) zpaměti i písemně (do miliónu). Zaokrouhlovat, odhadovat výsledek. Dále převody jednotek. Slovní úlohy dle výběru.

Číst a zapisovat čísla do milionu. 

Vlastivěda:

Při učení se vlastivědě mohou děti zkusit psát si různé kartičky k tématu a navzájem je přiřazovat. Rozvěsit si po pokoji lístky s hesly k danému tématu. Vytvářet si myšlenkové mapy, malovat si obrázky apod.

Orientovat se na mapě v jednotlivých regionech, mít povědomí (orientačně) o – povrchu, vodstvu, obyvatelstvu, městech, hospodářství, cestovním ruchu.

Regiony ČR

Střední a východní Čechy 

Severní Čechy

Západní a jižní Čechy

Českomoravská vrchovina - budeme psát desetiminutovku

Severní Morava a Hornomoravský úval

Přírodověda:

Ekosystém pole, rostliny a živočichové našich polí.uč. str. 36 - 42
(
uč. str. 36 - 39 budeme psát desetiminutovku)

Opakování: uč. str. 30 - 36