10. Samostudium
16. 4. - 17. 4. 2020
Čtěte pozorně zadání :-)
10. Samostudium od 16. do 17. 4.
Český jazyk: vzor PÁN
Uč. str. 96/cv. 1 – 1) Článek si přečtěte (Víte, co znamená slovo KUSTOD? Zkuste zjistit a napsat mi řešení. Úkol je dobrovolný!)
2) Přečtěte si modrá slova v textu. Uvědomte si a řekněte si,
jaký mají rod a životnost. Máte?
3) Odpověď na předchozí úkol najdete na str. 96/cv. 1d J
Vysvětlení: MLUVNICKÁ životnost – tu určujeme u podstatných jmen rodu mužského. BIOLOGICKÁ životnost – jedná se o živé lidi a živé živočichy ve skutečném životě. Mluvnická životnost a biologická životnost se shodují. Např.: 1. Ve skutečnosti je PES živý tvor (biologická živost), bude tedy v mluvnici rodu mužského a životného. 2. OBRAZ je ve skutečnosti neživá věc, v mluvnici tedy toto slovo bude rodu mužského neživotného.
Životnost určujeme pouze u podstatných jmen rodu mužského.
Většinu živých bytostí řadíme k životným podstatným jménům. Většinu neživých věcí řadíme k neživotným podst. jm.
Příklad:
kluk, sportovec, pták - životná podstatná jména kyblík, záznam, proutek - neživotná podstatná jména
4) Tento vypracovaný úkol mi pošlete (na skupinu 4. C nebo e-mailem): str, 96/cv. 1c – určete pád u všech tvarů slova medvěd (z textu). Zkuste slovo medvěd skloňovat i v množném čísle.
Vzor: (s) medvědem – 7. p. (s) Kým? (s) Čím? Mn. č. (s) medvědy. Úkol navíc (dobrovolný): Vyznač barevně koncovky slov v jednotném i množném čísle (postupuj podle cvičení 2 na str. 96)
PS2 str. 16/cv. 1 a 1a (pracuj přesně podle zadání)
Matematika:
M3 str. 8 – Prostuduj si růžové tabulky.
Str. 8/cv. 7, 8, 9 - Dokážete vyřešit? J
Str. 8/cv. 10, 12 (první tři příklady + zkouška) – řešení mi pošlete (skupina 4. C nebo e-mail) do pátku 17. 4. do 20:00 hod.
Str. 8/11 – procvičujte si písemné dělení, vypočítejte tolik příkladů, kolik zvládnete (do sešitu)
Str. 8/cv. 13 – pro Chytrolíny J
Přírodověda:
Uč. str. 48 – 49 Živočichové na loukách. Přečtěte si obě stránky, prohlédněte si obrázky. Poznáte je?
Písemně (do sešitů přírodovědy): Napiš nadpis ŽIVOČICHOVÉ NA LOUKÁCH. Vypiš jednotlivé skupiny živočichů (to jsou ta slova v oranžových rámečkách). Ke každé skupině napiš zástupce (toho, který je napsán v učebnici, ale můžeš přidat i některé další, jejich jména můžeš najít třeba v encyklopedii apod.). Jednoho živočicha si vyber a napiš o něm podrobněji. Nezapomeň namalovat /nalepit obrázek.
Mějte se fajn, těším se na vaše vypracované úkoly. Koruny už mám připravené J
Vaše paní učitelka