3. Samostudium 18. 3. - 20. 3. 2020
Děti, je jedno, kdy si úkoly vypracujete, dělejte je však postupně, ať se vám nehromadí a nemáte jich moc najednou.U písemných úkolů pište prosím vždy datum. Každý den si něco přečtěte a také pište. Třeba malý deníček o tom, jak se máte, co děláte. Nebo můžete vymýšlet příběhy a básničky pro své kamarády, když je napíšte krasopisně a čitelně na papír, můžeme si je ve třídě vystavit a přečíst :-)
ČJ:
Zopakujte si VS po S, po Z a po P. Hledejte k těmto slovům slova příbuzná a zapisujte si je. Pozor, aby to nebyla stejná slova, jen v jiném tvaru :-). Jestli máte sešit Pomocníček, který jste měli ve 3. třídě, zapisujte si slova příbuzná k jednotlivým vyjm. slovům do něj. Zkuste opět vymyslet na některá slova věty nebo souvětí (stačí 5 až 6 vět celkem). Pozorně si je po sobě zkontrolujte, vše si odůvodňujte.
Písemně: uč. str. 82/cv. 10.
ČJ PS1: str. 14/celou sránku (cvičení 2e je dobrovolné).
str. 15/1, 2b, 3, 4
Možná někteří z vás mají tato cvičení hotová, nejsem si úplně jistá.
M:
https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek
Toto učivo najdete také v uč. M2 na str. 44, 45, 47, 48
Písemně: uč. M2 str. 44/cv.6, 8, dále str. 46/cv. 7, 8, str. 48/cv. 2, 3
Geometrie:
Konstrukce trojúhelníku rovnoramenného a rovnostranného
http://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-4/video/str-47/
Děti narýsují na papír trojůhelník rovnoramenný a rovnostranný podle návodu ve videu.
Přírodověda:
Nerosty a horniny:
1) https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/120376
- klikněte na spustit prezentaci.
2) youtube.com - zadáte-li do vyhledávače 4. třída Nerosty a horniny, objeví se množství videí o horninách a nerostech. Při výběru, které video shlédnete se řiďte podle toho, co je zapsané v učebnici Přírodovědy (str. 32 - 33). Do vyhledávače samozřejmě můžete zapisovat i jiné názvy podle učebnice.
3) google.com - klikněte na heslo obrázky a zadejte název horniny nebo nerostu podle učebnice (str. 32 - 33) a ukáží se vám obrázky, jak nějaký minerál/nerost nebo hornina vypadá.
Písemně: Odpovězte na otázky - Na co se využívá žula?
Na co se využívá vápenec?
Odpověď najdete v učebnici přírodovědy.
Výtvarná výchova:
Milé děti, v současné době, kdy nám hrozí nákaza koronavirem (mluvili jsme o tom ve škole, ale dnes už je situace podstatně jiná, než byla začátkem března)někteří lidé mohli nebo i museli zůstat doma. Ale jsou lidé, kteří musí každý den fungovat, aby zajistili pro ostatní potraviny, zdravotní péči, ochranu a podobně. Kdybychom byli ve škole, měli byste dnes výtvarku. Co kdybyste namalovali nějaké pěkné obrázky pro tyto lidi, kteří se starají o to, aby vše fungovalo co nejlépe? Úkol je dobrovolný a můžete ho splnit kdykoliv. Byla bych ráda, kdybyste obrázky namalovali nebo je vytvořili i jiným způsobem. Pustíte se do toho? :-)
Vlastivěda:
Zopakujte si, co znamená měříto mapy (uč. Vlastivědy Naše vlast str. 9). Připomeňte si také str. 10 a 11 a zuste si odpovědět na některé otázky (vl Naše vlast)
Písemně: 1) Vysvětlete, co určuje měřítko mapy? Umíte to vysvětlit svými slovy?
2) uč. Vl Naše vlast, str. 11, zelený rámeček (Vysvětli užití barev a symbolů v legendě mapy)
Tělesná výchova:
https://www.youtube.com/results?search_query=d%C4%9Bti+cvi%C4%8Den%C3%AD
Zkuste si vybrat a trochu si zacvičit, ať jste ve formě a zpevníte si svaly :-)