3. Samostudium 18. 3. - 20. 3. 2020

18.3.2020 09:20

Děti, je jedno, kdy si úkoly vypracujete, dělejte je však postupně, ať se vám nehromadí a nemáte jich moc najednou.U písemných úkolů pište prosím vždy datum. Každý den si něco přečtěte a také pište. Třeba malý deníček o tom, jak se máte, co děláte. Nebo můžete vymýšlet příběhy a básničky pro své kamarády, když je napíšte krasopisně a čitelně na papír, můžeme si je ve třídě vystavit a přečíst :-)

 

ČJ:

Zopakujte si VS po S, po Z a po P. Hledejte k těmto slovům slova příbuzná a zapisujte si je. Pozor, aby to nebyla stejná slova, jen v jiném tvaru :-). Jestli máte sešit Pomocníček, který jste měli ve 3. třídě, zapisujte si slova příbuzná k jednotlivým vyjm. slovům do něj. Zkuste opět vymyslet na některá slova věty nebo souvětí (stačí 5 až 6 vět celkem). Pozorně si je po sobě zkontrolujte, vše si odůvodňujte.

Písemně: uč. str. 82/cv. 10. 

ČJ PS1: str. 14/celou sránku (cvičení 2e je dobrovolné).

            str. 15/1, 2b, 3, 4

Možná někteří z vás mají tato cvičení hotová, nejsem si úplně jistá. 

M:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek

Toto učivo najdete také v uč. M2 na str. 44, 45, 47, 48

Písemně: uč. M2 str. 44/cv.6, 8, dále str. 46/cv. 7, 8, str. 48/cv. 2, 3

Geometrie:

Konstrukce trojúhelníku rovnoramenného a rovnostranného

http://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-4/video/str-47/

Děti narýsují na papír trojůhelník rovnoramenný a rovnostranný podle návodu ve videu.

 

Přírodověda:

Nerosty a horniny:

1) https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/120376

- klikněte na spustit prezentaci.

2) youtube.com - zadáte-li do vyhledávače 4. třída Nerosty a horniny, objeví se množství videí o horninách a nerostech. Při výběru, které video shlédnete se řiďte podle toho, co je zapsané v učebnici Přírodovědy (str. 32 - 33). Do vyhledávače samozřejmě můžete zapisovat i jiné názvy podle učebnice

3) google.com - klikněte na heslo obrázky a zadejte název horniny nebo nerostu podle učebnice (str. 32 - 33) a ukáží se vám obrázky, jak nějaký minerál/nerost nebo hornina vypadá.

 Písemně: Odpovězte na otázky - Na co se využívá žula?

                                                    Na co se využívá vápenec?

Odpověď najdete v učebnici přírodovědy.

Výtvarná výchova:

Milé děti, v současné době, kdy nám hrozí nákaza koronavirem (mluvili jsme o tom ve škole, ale dnes už je situace podstatně jiná, než byla začátkem března)někteří lidé mohli nebo i museli zůstat doma. Ale jsou lidé, kteří musí každý den fungovat, aby zajistili pro ostatní potraviny, zdravotní péči, ochranu a podobně. Kdybychom byli ve škole, měli byste dnes výtvarku. Co kdybyste namalovali nějaké pěkné obrázky pro tyto lidi, kteří se starají o to, aby vše fungovalo co nejlépe? Úkol je dobrovolný a můžete ho splnit kdykoliv. Byla bych ráda, kdybyste obrázky namalovali nebo je vytvořili i jiným způsobem. Pustíte se do toho? :-)

Vlastivěda:

Zopakujte si, co znamená měříto mapy (uč. Vlastivědy Naše vlast str. 9). Připomeňte si také str. 10 a 11 a zuste si odpovědět na některé otázky (vl Naše vlast)

Písemně: 1) Vysvětlete, co určuje měřítko mapy? Umíte to vysvětlit svými slovy?

2) uč. Vl Naše vlast, str. 11, zelený rámeček (Vysvětli užití barev a symbolů v legendě mapy)

Tělesná výchova: 

https://www.youtube.com/results?search_query=d%C4%9Bti+cvi%C4%8Den%C3%AD

Zkuste si vybrat a trochu si zacvičit, ať jste ve formě a zpevníte si svaly :-)