4. Samostudium 23. 3. - 25. 3. 2020

23.3.2020 11:02

Milé děti, přeji hodně dobré nálady a také chuť do samostatného učení, jste šikulky, vím, že je to těžké, ale věřím, že to společné zvládneme :-). Všem rodičům moc děkuji za pomoc a za podporu. Všem krásný den :-)

ČJ:

Budeme pokračovat v procvičování vyjmenovaných slov. Všechna vyjmenovaná slova budete umět vyjmenovat. Nyní se zaměřte na VS po B, L, M. Říkejte si je, vyhledávejte v textu, tvořte k nim slova příbuzná. Zkusíte je říct a doprovodit rytmicky s pomocí nějakého chrastítka, bubínku (poklička, vařečka apod.) nebo hrou na tělo? Zkusíte rapovat? Až se sejdeme, můžete ostatním předvést, co jste vymysleli. Moc se na to těším :-)

Chrastítko si můžete vyrobit úplně jednoduše (dobrovolné, splnili byste si tím i dnešní hodinu pracovních činností a chrastítko můžeme do budoucna využít i při hudebce :-). Stačí malá sklenička nebo prázdná tuba od nějakých vitamínů. Dovnitř nasypete rýži nebo čočku, písek, prostě, co kdo má po ruce. Zavřete a můžete chrastit. Můžete využít i kelímek od jogurtu nebo ruličku od toaletního papíru (utvoříte si zátku - kousek papíru, nasypete rýži apod., dáte zátku i na druhou stranu a kelímek či toaletní ruličku olepíte papírem a dozdobíte podle svého). 

Písemně: Vymyslete dvě věty k VS po B, L i M (mohou to být i slova příbuzná), to znamená celkem šest vět. Kolik slov vyjmenovaných nebo příbuzných dokážete do těchto vět dostat (samozřejmě, aby věty byly srozumitelné a správně napsané) :-)

Podstatná jména rodu ženského: Zopakujte si všechny čtyři vzory a jejich skloňování (učivo najdete v uč. na str. 79, 80, 84, 87 a 91) - rozdělte s i učivo na celý týden, jeden den si třeba procvičujte skloňování vzoru žena a podst. jm, která se podle něj skloňují, další den vzor růže atd. (a tak dále). 

Písemně: uč. str. 85/cv. 3. Napište tolik vět, kolik zvládnete, nejméně budete mít první tři věty. Odůvodňujte si podle návodu v zadání cvičení. 

PS1 str. 22/1, 2, 3, str. 24/1, 2, 3 a str. 25/1, 2, 3.

PS2 str. 11/2, 3 (vzor růže), (vzor píseň) cv. 1, 2

      str. 12/1, 2

Matematika:

Denně procvičujeme různé matematické operace (sčítání, odčítání, násobení, dělení).

Písemné násobení dvojciferným činitelem - každý den spočítejte 6 příkladů. Vymyslete si je nebo opište z učebnice (M2 od str. 35 až do konce učebnice).

Pokud jste počítali chybně, sami si zkuste najít chybu. Za správné počítání (i nalezení chyby) si nakreslete hvězdičku, dejte si razítko (můžete si vyrobit z bramboru, jestli žádné nemáte :-)) nebo si nakreslete malý obrázek :-)

Písemně: M2 str. 41/cv. 1, 2 (tabulky narýsujte - rýsování obdélníku M2 str. 43), (přímá úměrnost - pamatuješ si, co to znamená?)

Opakování (písemně) M2 str. 4/cv. 10 (Pozorně si přečtěte úlohu a vyřešte. Nezapomeňte na odpověď.)

Hudební výchova:

Nová písnička pro vás - Červená, modrá fiala (odkaz níže). Když se ji pořádně naučíte, můžeme ji později zkusit zpívat i dvojhlasně :-)

https://www.youtube.com/watch?v=_39RDGLf9Ho

Název další písně je Boleslav, Boleslav (odkazy níže, vyberte si verzi, která vám bude více vyhovovat)

https://www.youtube.com/watch?v=-d8bJ_DiIQ4

https://www.youtube.com/watch?v=K8oCnBLw7gI

Písemně:

Děti, jsou to úkoly pro vás, ne pro rodiče. zkuste si s tím poradit, když vám něco nepůjjde, neváhejte mne kontaktovat. Pokud i tak bude úkol pro vás těžký, udělejte jen to, co zvládnete. Nic se neděje. Ani dospělí si kolikrát neumí poradit se svými problémy. Ale písničky se naučte :-)

1) Jsou dvě Boleslavi - Mladá Boleslav a Stará Boleslav. Dokážete zjistit, v kterém regionu ČR leží? Dokázali byste kamarádovi podle mapy vysvětlit jejich polohu?

2) Dokážete zjistit o některém z těchto měst něco bližšího? Pokud ano, kde jste hledali?

3) Jak se říká skupině nástrojů, které píseň Boleslav, Boleslav doprovází? Zkuste napsat název některých z nich, můžete přiložit i fotku nebo namalovat obrázek.

Tady najdete pohádku právě o této skupině hudebních nástrojů :-)

https://www.youtube.com/watch?v=ix8bRnOr69E

4) Je písnička v rytmu polky (počítáme na dvě doby) nebo valčíku (počítáme na tři doby). Zatancujte si na tuto píseň :-) 

Odpovědi pište do sešitu stručně a jednoduše, když vám něco nepůjde, nebojte se mi napsat e-mail a zeptat se. Namalujete-li obrázek, můžete jej vyfotit a poslat mi mailem.

A ještě jedno video, které by se vám mohlo líbit a mohlo by vás zvednout ze židle :-)

https://www.youtube.com/watch?v=WluEPp6R1zA

Pro teď stačí, úkoly si rozvrhněte podle svých sil a podle svých sil je také zpracujte, ale vždy se o vypracování aspoň pokuste. To je váš nejdůležitější domácí úkol - naučit se vyřešit problém a neházet ho za hlavu. Neříkat:"Já to neumím", ale "Sice to neumím, ale udělám, co budu moct, abych to zvládl nebo zvládla" 

Myslím na vás a věřím, že to dokážete.

Vaše paní učitelka