5. Samostudium od 26. 3. do 27. 3. 2020

26.3.2020 10:34

Velká část dětí nemá doma pracovní sešit ČJ PS1, proto z něj nebudu úkoly zadávat. 

Dobrý den děti, čeká vás další procvičování, tak s chutí do toho :-)

Český jazyk:

Nadále procvičujeme všechna vyjmenovaná slova, umíme je vyjmenovat, umíme k nim najít a vymyslet slova příbuzná, umíme odůvodnit psaní "y/ý" v těchto slovech. Umíme je použít v různých větách.

Písemně: Ze všech vyjmenovaných slov vypište názvy živočichů a srovnejte je podle abecedy :-)

ČJ PS2: Pracujete na str. 9 - 14. Dokončete si již dříve zadaná cvičení a  potom si sami vybírejte další cvičení z těchto stránek. Každý pracuje podle svých sil a schopností. Vím, že mnozí jsou schopní zvládnout vše, někteří jsou pomalejší, budou mít tedy cvičení méně.

Čtení: Každý den si přečteme něco ze své oblíbené knížky :-)

Matematika:

Každý den spočítejte šest příkladů na písemné sčítání. Zkoušku proveďte písemným odčítáním.

Písemně: Sú - M2 str. 5/cv. 15 (zápis, výpočet, odpověď)

Geometrie: Zopakujte si téma Trojúhelníková nerovnost v uč. M2 na str. 33/celá strana prostudovat a procvičit. 

Písemně: M2 str. 33/cv. 2

Vlastivěda:

uč. Putování po České republice (zelená) Brno str. 42 - 44. 

a) Přečteme si text, podíváme se na obrázky, najdeme si město Brno na mapě (kdo nemá mapu ČR, podívá se na www.mapy.cz)

b) Napište zápis do sešitu vlastivědy (pokud někdo nemá, tak na papír). Postupujte, jak jsme se učili: Název celého zápisu bude BRNO. V textu jsou čtyři oddíly: Město v minulosti a současnosti, Průmysl a doprava, Věda, vzdělávání a kultura, Obchod, cestovní ruch a rekreace. To jsou také další nadpisy. To důležité, co si zapisujeme je v textu vyznačeno modře. Určitě to zvládnete :-) Můžete přidat i nějaký obrázek.

c) Písemně (do sešitu, kam teď zapisujete zpracování všech úkolů): uč. str. 44/fialový rámeček - otázka první, druhá a čtvrtá. Poslední otázka (porovnávání vzdleností v automapě) je dobrovolná :-)

Přírodověda: 

uč. str. 43 (Opakuj si. Když něco nebudeš vědět, zkus si odpověď vyhledat
v učebnici). 

Učiva je, děti, dost. Rozložte si ho na kratší úseky, nezapomeňte si mezi učením dělat přestávky (můžete si třeba zacvičit :-)). Není nutné, abyste vše stihly do zítřka. Je jen na vás, kdy úkoly splníte. Jen si hlídejte aby se vám hodně nenahromadily. Lépe se jde po lehce zvlněné cestě, než vystupuje třeba
na nejvyšší horu ČR. Pamatujete si která to je? :-) 

Přeju hodně chuti do práce, ať se vám dobře pracuje :-)