6. Samostudium 30. 3. - 1. 4. 2020
Milé děti, začíná nám další týden domácího učení. Přeji vám, aby se vám dobře učilo, měly jste dobrou náladu, hodně se smály :-) A kdybyste něčemu nerozuměly, napište mi e-mail (rodiče vám určitě rádi pomohou s odesláním) a já vám s tím pomohu :-)
Český jazyk:
V tomto týdnu dále procvičujeme: vyjmenovaná slova, tvoříme slova příbuzná
Nově procvičujeme také slovní druhy: umíme je vyjmenovat, k jednotlivým slovním druhům přiřazujeme slova. V textu umíme vyhledat různé slovní druhy, např. hledáme podstatná jména nebo přídavná jména, slovesa, předložky atd. (a tak dále). Umíme rozdělit slovní druhy na ohebné a neohebné. Víme, že ohebné slovní druhy skloňujeme nebo časujeme. Neohebné slovní druhy neskloňujeme ani nečasujeme (uč. str. 47/cv. 4)
Přehled slovních druhů najdete v uč. ČJ na str. 47/cv. 2
Písemně: uč. str. 48/cv. 5a, b, c
uč. str. 86/cv. 2 (pouze určit rod, číslo, pád a vzor)
uč. str. 86/cv. 4 (vše podle zadání)
V ČJ PS2: chybějící cvičení na str. 10 - 14 (podle svého výběru)
Matematika:
Opakování: Počítání zpaměti - M2 str. 4/cv. 9. Písemně: první a poslední sloupek
Písemné dělení - M2 str. 5/cv. Písemně: třetí sloupek (i zkoušku násobením).
M3 str. 4/cv. 4, 6, 8, 9, 10, 11 (podívejte se na růžový rámeček)
Písemně: M3 str. 4/cv. 12 (Co počítáme nejdříve? ÁZVROKUZ)
Dobrovolně: M3 str. 4/cv. 5
Vlastivěda:
Střední a jižní Morava - uč. Putování po České republice: Během týdne si přečtěte str. 45 - 48, prohlédněte si obrázky.
Písemně: Do sešitu VL vypracujte zápis (stejně jako u téma: Brno
z minulého týdne)
Čtení:
Denně si čteme své knížky :-)
Čítanka str. 70 - 71: Ve vlastivědě jste si četli o moravském městě Brnu, Přečtětě si tuto dlouhou báseň "Pohádka o brněnském krokodýlovi". Procvičujte si na básni hlasité, plynulé čtení
s přednesem.
Písemně: (do sešitů čtení) Nadpis, autor, ilustrátor. Odpovězte
na otázky
a) Jak se jmenuje řeka, kterou přeplaval krokodýl?
b) Co si krokodýl poroučel k snídani? Jakému jídlu se bude říkat desátka (název podle toho, že se jí v 10 hod dopoledne)? Je to snídaně, svačina, oběd, odpolední svačina nebo večeře?
c) Namalujte k básni hezký obrázek :-)
Hudební výchova:
Je dobrovolná, ale proč bychom si nezazpívali? Teba nám to zvedne náladu :-)
Naučili jste se písně Červená, modrá fiala a Boleslav, Boleslav? Nechám se překvapit :-)
Tady je nová písnička, zkuste si ji nacvičit :-D
Ten chlumecký zámek
Odkaz na ni vám zkusím zadat do ŠOL, snad se to povede, učím se stejně jako vy. Kdyby se mi to nepovedlo, stačí, když půjdete na youtube.com a do vyhledávače napíšete název písničky :-)
Mějte se moc hezky, myslím na vás a už se moc těším až se zase sejdeme!
Vaše paní učitelka