7. Samostudium 2. - 3. 4.

2.4.2020 09:39

Český jazyk:

Milé děti, stáli si opakujeme podstatná jména rodu středního a ženského, ae dnes přidáme novou látku. Věřím, že vše dobře zvládnete :-)

Nová látka: Skloňování podstatných jmen rodu mužského (uč. str. 95)

a) Ve cvičení 1c najdete čtyři vzory pro podst. jm. rodu mužského. Každý vzor si napište na papír velkými písmeny (jeden papír - jeden vzor). Napište takto: 1. papír - PÁN (životný), 2. papír - HRAD (neživotný) atd. (a tak dále), můžete si na každý papír namalovat i příslušný obrázek.

b) Na každý papír pod vzor napište barevně také koncovku 2. pádu v čísle jednotném (jsou napsané na str. 95/cv. 1c pod každým vzorem. Všimněte si, že vzory hrad, muž a stroj mohou mít v 2. pádě čísla jednotného dvě různé koncovky.

c) Napište si na lístečky silně zvýrazněná slova z úvodního textu (Jak Fík rostl). Napište je v 1. pádu, č. jed. Napište si k nim také, zda jsou životná nebo neživotná a koncovku 2. pádu, č. jed.

Příklad: 1. lístek - TATÍNEK (životný), -a, 2. lístek - ZLODĚJ (životný), -e

Stejným způsobem pokračujeme až do konce.

d) Slova na lístečkách přiřazujte ke vzorům napsaných na papíru. Později si přidejte a napište na lístečky také slova ze cv. 2 na str. 95. Čtěte pečlivě celá cvičení, mohou tam být návody a rady, jak postupovat při řešení úkolů!  

Písemně: uč. str. 95/cv. 1b

ČJ PS2: str. 15/cv. 1, 2

Připomeňte si postup při určování vzorů podst. jm.:

1) Určíme rod podst. jm. - podst. jm. si musíme nejdříve dát do 1. p. (KDO? CO?), č. jed.

2) U podst. jm. r. muž. určíme i životnost (životnýxneživotný)

3) Podst. jm. si řekneme  2. p. (bez KOHO? bez ČEHO?), č. jed. 

Matematika:

uč. M3 str. 5 - řešíte cvičení podle svého výběru. Soustřeďte se na to, co vám nejde :-)

Písemně: str. 5/cv. 16 (z každého sloupku vypracujte první a druhý řádek).

Geometrie:

uč. M2 str. 46 - Obvod trojúhelníku (obvod trojúhelníku vypočtete, když sečtete všechny jeho tři strany)

Písemně: Zkuste napsat, kdy potřebujeme znát obvod trojúhelníku. Můžete namalovat i obrázek :-)

Přírodověda:

 Ekosystém louka (uč. str. 44 - 45, prohlédněte si, co všechno roste a žije na louce. Znáte i jiné příklay?)

Uč. str. 46 - 47

a) Přečtěte si.

b) Prohlédněte si dobře obrázky. Znáte některé z rostlin na těchto dvou stránkách?

c) Zkuste si odpovědět na otázky z těchto dvou stránek.

d) Písemně: Napište, které z těchto rostlin znáte, které jste už někdy v přírodě viděli. Pokud jsou mezi nimi i rostliny jedovaté, podtrhněte je barevně. Můžete k nim nakreslit i lebku :-)

Děti, ať se vám dobře pracuje. Pracujte samostatně. Nezapomeňte na přestávky a svačinu :-) a užijte si pěkný víkend.

Vaše paní učitelka :-)